eSports en streamen

Door Gropah op dinsdag 01 januari 2013 16:47 - Reageren is niet meer mogelijk
Categorie: -, Views: 1.150

Laat ik deze blog beginnen met gelukkig nieuwjaar. Ja, het is nieuwjaar en niet nieuw jaar. Hoewel ik het zelf nogal storend vind schijnt het een naam te zijn voor de eerste dag van het jaar en hoeft het zich niets aan te trekken van de gebruikelijke taal (alsof ik dat wel doe).

Anyways, laatste keer dat ik blogde was in september 2012 over de verkiezingen. Die zijn nu geweest, de regering zit alweer een tijdje (en kon het zich schijnbaar veroorloven om met vakantie te gaan). In Amerika lag dat wat anders. Daar moest Obama terug komen van vakantie om zijn land te redden van maatregelen die ze met zichzelf hadden afgesproken. Klinkt raar maar toch is het zo. Voor degene die niet hebben opgelet. Op 1 januari 2013 eindigt een regeling die de Amerikaanse regering met zichzelf had getroffen in 2010 en 2011. Ze mochten tijdelijk meer uitgeven om de crisis te bestrijden, maar moeste in januari 2013 dus beginnen met bezuinigen om voor al dat uitgeven te compenseren. Opzich zelf dus een goede regeling, zelf controle heet dat. Helaas is het nog niet zoals Obama het zou willen en zit het bezuinigen er nog niet echt in. Punt is dat ze wel wat moeten doen en wat moeten regelen om er voor te zorgen dat de afspraken die ze met zichzelf hebben gemaakt niet in werking treden (in een te extreme mate) waardoor de hele economie weer op zijn gat zou gaan. Inmiddels zijn de Amerikanen het eens over de belastingsverhoging voor de mensen die meer dan $450 000 verdienen, maar het bezuinigen is nog een hekel punt bij de Democraten en Republikeinen. Echter moet de belastingsverhoging ook nog door het Huis van Afgevaardigden, wat nog wel eens moeilijk kan gaan worden omdat ze helemaal geen inspraak hadden op het voorstel waardoor ze er wel eens zuur op kunnen reageren. Dat het ondertussen al 1 januari is in Amerika maakt niet uit, want schijnbaar moet het allemaal op 3 januari geregeld zijn. Om het allemaal nog even makkelijker te maken.

Terug naar hier. Zoals ik al zei heb ik een tijd niet meer geblogd. Deels ligt die schuld gewoon bij mij en het feit dat ik geen zin had om te bloggen. Ben er ergens in december nog wel 1 gestart, maar die is nooit gepubliceerd. Andere deel is dat ik gewoon erg druk ben geweest. Ik heb het natuurlijk druk met mijn studie Informatica aan de RUG, maar ik ben ook met een grote groep mensen bezig om de Dutch StarCraft League op te zetten. Een StarCraft II tournooi, zoals de naam al doet vermoeden. Wat allemaal klein begon met de NSSL, waar ik volgens mij ook nog over heb geblogged, wordt het nu allemaal grootster gedaan. Er wordt gekeken naar grotere locatie's voor de finales, naar sponsoren om alles te betalen, naar manier om goede publiciteit te krijgen. Met alle punten zijn we nu al ver. Locatie ligt nog niet vast, maar het ziet er erg goed uit. Sponsoren lukt ook zeker goed met Western Digital, CM Storm, Drukkert, Computerland en nog een aantal sponsoren in de werving hebben we genoeg geld om te doen wat we voor ogen hebben. Er zijn al zat mensen die mee willen doen (ook jij kan je nog inschrijven voor meerdere qualifiers voor het hoofdtournooi). Het gaat dus allemaal erg goed en daarvoor wil ik zelf ook zeker Frank van Caspel bedanken die alles in goede banen leidt.

Na al dit geplug wil ik ook nog even 2 andere initiatieven noemen. Ten eerste wil ik ook nog even het initatief van Keffo noemen, die ene Road to DSCL gaat doen. Hij is een silver leaguer atm, maar wil hoger komen en heeft als doel om aan DSCL mee te doen. Erg tof idee, dat is dan ook de reden dat ik het noem. Op het moment is er nog weinig van bekend, behalve dat hij gaat streamen op http://www.twitch.tv/keffo120.

Daarnaast wil ik zonglew00 noemen die bezig is om een competitie te maken voor SC2 waar minder populaire toppers zonder team het tegen elkaar op gaan nemen voor wat geld en natuurlijk publiciteit. Hij is nog bezig met het opzetten, dus als je zin hebt om daar bij te helpen, DM hem even op t.net.

Zoals jullie wel zien ben ik erg druk met eSports en dan voornamelijk voor SC2. Tuurlijk geniet ik ook wel eens van DotA, LoL, CS:GO of shootmania, maar in mijn ogen is SC2 toch een betere eSport omdat je minder kennis van de game zelf nodig hebt om het te volgen in tegenstelling tot eerder genoemde games. Als een echte eSports fanaat kijk ik regelmatig streams en als je die zat bent, dan ga je wat minder serieuze streams kijken, zoals die van GingerFriedGames die vooral voor de interactie streamt maar ondertussen ook nog no-death runs van FC3 en Skyrim doet. Lachen, gieren, brullen. Wat ook erg knap is, is dat hij in minder dan 4 weken meer dan 400 followers heeft.

Dit heeft mij ook weer aan het denken gezet om zelf te gaan streamen. Daarom zal ik deze vakantie proberen om elke middag te streamen tussen 13:00 en 17:00. Dat is een goede 4 uur per dag. Game hangt af van waar ik zin in heb, maar verwacht niet te zware spellen ala AC3 of FC3 omdat die al bijna te zwaar zijn voor mijn systeem (QUARKPC 2.0) en omdat ik geen capture card heb om het via mijn laptop te streamen, zit dat er gewoon niet in, helaas. Wat je wel kunt verwachten? Age of Empires: Online, SC2, SC2 Heart of the Swarm Beta, League of Legends, misschien CS:GO, misschien Binding of Isaac, misschien Guild Wars 2. Anyways, volg me gewoon op http://www.twitch.tv/GropahTV en je ziet vanzelf waarneer ik online kom.

Nu we het toch over streamen hebben, ik wil het even hebben over het streamen in het algemeen. Dit is erg geavanceerd spul en het is erg zwaar voor je PC (wat wil je... je zit 720P realtime te comprimeren en te verzenden over het internet). Daarom vragen veel mensen hulp bij het streamen, wat volkomen begrijpelijk is. Wat ik echter zelf persoonlijk minder vind is dat ze dat vragen in het topic van de game die ze willen streamen. Hoewel dit begrijpelijk is, omdat er nog wel eens instellingen zijn die per game verschillen, wordt het (denk ik) door veel mensen als offtopic gezien. Links naar streams kan ik zelf altijd wel waarderen, maar het technische geblabla in een topic voor een game niet. Dat is dan ook de reden dat ik bijna anderhalf jaar geleden een topic ervoor heb gemaakt, "het grote "stream een game" topic" en hoewel de naam achterhaald is, we zijn immers nu zover dat wel alles wat we op kunnen nemen kunnen streamen, vind ik het nut van het topic zeker wel aanwezig. Echter deden mensen er weinig mee en bleven deze vragen gesteld worden in de game topic. Dit is dan ook de reden dat het topic vorige zomer na overleg met modjes een stucky is geworden. Er was een kleine opleving, maar ook dit ging snel dood. Daarom vernoem ik het nu nog even in de blog. Omdat het kan maar ook in de hoop dat het meer gebruikt zal gaan worden. Dit zal er namelijk voor zorgen dat je sneller, bettere hulp krijgt, maar ook dat alle informatie bij elkaar staat waardoor het makkelijker informatie vinden is.

Maar goed, ik zit weer over de 1000 woorden, mijn vrienden roepen om een potje LoL en ik heb wel genoeg geplugd, of toch niet? Korte samenvatting: Western Digital, CM Storm, Drukkert, Computerland, Road to DSCL van Keffo.zonglew00, GingerFriedGames en natuurlijk ik zelf nog met deze vakantie tussen 13:00 en 17:00 en daarna hopelijk elke zondag een stream op http://www.twitch.tv/GropahTV.

Genoeg geplugd, genoeg getypt. Nog de beste wensen en tot de volgende

Verkiezingen

Door Gropah op dinsdag 11 september 2012 19:00 - Reacties (15)
Categorie: -, Views: 1.769

Het is weer zo ver, tijd voor een blog. Ik heb een hele tijd niks van me laten horen. Heb het redelijk druk gehad met de studie, maar het mocht toch niet geheel baten, aangezien ik maar 45 punten heb gehaald, soms door wel erg domme fouten. Maar goed, dat was vorig jaar. We zijn nu bezig met dit academisch jaar en dit jaar zijn er verkiezingen.

Verkiezingen


Verkiezingen zijn altijd leuk. Het is leuk om te zien hoe sommige partijen zieltjes proberen te winnen met populistische standpunten die niet waar gemaakt kunnen worden, maar dat viel dit jaar nog mee. Ook altijd leuk zijn de rare uitspraken van de lijsttrekkers. Daar zijn er dit jaar wel een aantal leuke van. Zo is van der Staaij van mening dat je na verkrachting niet zwanger kunt worden. Ook is Henk Krol van mening dat het goed gaat met de pensionfondsen, terwijl ze zelf aangeven van niet en ook zou Paars al worden geregeld, aldus Wilders.

Bij verkiezingen hoort natuurlijk ook stemmen. Voor mij dit keer voor het eerst. Vroeger zat ik altijd van: Meh, waarom mag ik niet stemmen. Tegenwoordig vind ik wel dat ik moet stemmen, maar naar mijn idee is het politiek landschap zodanig veranderd en versplintert dat het zeer moeilijk is om een goed meerderheidskabinet te vormen. Dit komt door het grote aantal partijen. Veel mensen stemmen op verschillende partijen, dat is immers hun goed recht. Het punt is alleen dat er hierdoor veel partijen komen met 1, 2 of 3 zetels. Natuurlijk kan dit allemaal nog tot coalitie's leiden, maar meer partijen is meer overleggen, meer compromissen en dus ook gewoon meer moeite. Op een gegeven moment is het allemaal te veel en zal het dus niet lukken.

Druk op de kleintjes


Natuurlijk is het wel zo dat grote partijen veel druk kunnen uitoefenen op kleine partijen die maar al te graag willen regeren, want dat is tof, maar op een gegeven moment zullen ze doorhebben dat de grote partijen, de kleine partijen nodig hebben. Als ze dit eenmaal doorhebben, hoeven ze minder te pikken, komen er meer compromissen en zoals ik hierboven al zei, gaat het allemaal op gegeven moment niet meer. Zelf denk ik daarom dat er met 5 partijen wel een max is bereikt aan belangen.

Met deze mooie kop wil ik eigenlijk ook nog even met iets anders komen. Zoals iedereen wel weet staat de integratie al sinds jaar en dag onder druk en wordt er enorm over gezeurd. Ikzelf vind het allemaal wel meevallen, maar ik moet daar ook eerlijk bij zeggen dat ik er gewoon bar weinig van merk (zoals het eigenlijk zou moeten) omdat er voor zover ik weet geen centra bij mij in de buurt staan. Het punt wat ik echter probeer te maken is dat ik het toch wel goed vind dat er genoeg allochtonen in de politiek zitten en sommige zelfs op zeer hoge en goed verkiesbare plekken staan. Daarom ga ik voor de partij waar ik op stem, op de hoogst geplaatste allochtoon stemmen. Nu is 1 persoon altijd mooi, maar het is altijd beter om het met meer te doen, daarom vraag ik of jullie willen overwegen hetzelfde te doen. Hieronder een lijst met de hoogst geplaatste allochtonen man en vrouw bij de 10 eerste lijsten, als die er is en hun bijbehorende plek.

!LET OP! Dit is een redelijk oppervlakkige check geweest (ivm tijd) en dus is er alleen op naam afgegaan en daarna een kleine google sessie!LET OP!


Hoogst geplaatsteHoogst geplaatste
PartijManVrouw
VVDMalik Azmani (20)Ingrid de Caluwť (41)
PvdAAhmed Marcouch (14)Tanja Jadnanansing (4)
PVVNVTNVT
CDAMustafa Amhaouch (16)NVT
SPFarshad Bashir (13)Sadet Karabulut (6)
D66GŲkhan «oban (24)Vera Bergkamp (5)
GLJesse Klaver (4)Huri Sahin (16)
CUOrlando Bottenbley (49) niet zekerIxora Balootje (9)
SGPNVTNVT
PvdDNVTNVT


Helaas dus nog best wel wat NVT'tjes.

Ik wil hierbij ook btw opmerken dat discusieren altijd leuk is en dat ik het vooral aanmoedig, maar wel met onderdebouwde mening. Reactie's zonder onderbouwing, zoals "Partij XXX is beter!" worden meteen naar de prullenbak verplaatst.

Geloof, respect en politiek

Door Gropah op maandag 02 april 2012 16:11 - Reacties (31)
Categorie: -, Views: 2.092

Hallo mensen, weer een blogje van mij. Omdat er tentamens zijn en ik aan het SOG'gen ben? Omdat het kan? Omdat het te lang geleden is dat ik iets heb gepost? Omdat anders? Ik denk het laatste. Ik lees graag blogs. Beter gezegd, ik scim ze eerst om vervolgens te besluiten of ik ze wil lezen. Vooral comments vind ik tof om te lezen, naja, meestal.

Tweakblogs


De laatste tijd vallen mij een aantal dingen erg op. Zo is er (haast) geen tolerantie voor andermans mening/geloof/opvattingen en het moet vooral van hoge kwaliteit zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Kain zijn posts. Het begon als een blog over zichzelf. Vervolgens zijn interesses en daarna over het geloof, wat eigenlijk ook weer een interesse is. De eerste werden goed ontvangen en vond ik zelf ook wel de betere, alhoewel dit misschien ook komt omdat ik niet geloof, maar ze natuurlijk wel respecteer (iets wat ik later in deze blog nog wel ga behandelen. Maar dat het voor mij niet interessant is betekend niet dat het geen plaats heeft op tweakblogs.

Tweakblogs is een plaats om blogs op te zetten. Blog is een samenvoeging van web en log. Web geeft aan dat het op het internet staat, maar een log kan van alles zijn. Het kan gaan over persoonlijke gevoelens, het verleden van een persoon (bijvoorbeeld jezelf), over je dagelijkse bevindingen, filosofie enzovoorts enzovoorts. Ik vind het alleen maar mooi om te zien dat er van alles te vinden is hier. Van geloofsuitingen tot hardcore tweaken van bijvoorbeeld een i3 systeem onder 10W. Dat maakt het Tweakblogs en dat maakt het leuk.

Je kunt natuurlijk wel gaan zeggen: ja, Gropah, in principe heb je gelijk, maar... maar... Tweakblogs! Tweakblogs geeft, imo, alleen maar aan dat het aan Tweakers gerelateerd is en dat er een verhoogde kans is op blogs die gaan over technische, vooral computer gerelateerde dingen, niets meer, niets minder. Daarom vraag ik dan ook iedereen om respect te hebben voor wat andere posten en niet meteen op het moment dat je het woord God ziet, in welke taal dan ook, te posten van "EUGH!" of "Doe dat maar ergens anders". Het is een (deels) open site en daarom moet je het ook als open behandelen. Daarnaast kun je er natuurlijk ook voor kiezen om een blog niet te lezen als de eerste regel je niet aanstaand

Als je nu nog steeds denkt van: "nee!", denk dan aub ook even aan jezelf. Stel dat jij een geweldige hobby hebt, zeg truien brijen van spinnenrag (ik weet ook niet waarom je die hobby zou hebben, maar stel even) en je wilt daar mensen van vertellen, op de hoogte stellen en informeren en je zou dat op Tweakblogs plaatsen, dan zou je toch ook niet meteen afgezeken willen worden omdat het over brijen gaat? Je wilt gewoon je verhaal kwijt aan de mensen en hun de gelegenheid stellen om daar op een normale manier op te reageren. Conclusie: reageer aub alleen met respect en ga niet meteen trollen/flamen/bitchen. Natuurlijk mag je kritiek leveren, maar doe dat met onderbouwing! Dan snapt de blogger ook waarom iemand er iets tegen zou kunnen hebben en kan die er in het vervolg misschien wat aan doen, wat natuurlijk veel handiger is.

Geloof


Dan wou ik het nog over geloof en de acceptatie ervan in het algemeen hebben. Zoals ik al eerder zei ben ik niet gelovig. Ik ben opgegroeid in een ongelovig gezin, maar heb er wel mee te maken aangezien in ik in de buurt van een best wel christelijk dorp woon (CU is grootste, daarna CDA en er zijn een stuk of 5 grote kerken voor iets van 6500 inwoners). Ik heb dan ook altijd geleerd om geloof gewoon te accepteren. Dat doe ik dan ook. Ik zelf zie geloof meer als een manier van mensen om dingen te verklaren die ze anders niet kunnen verklaren, maar als iemand anders daar anders over denkt, ga ik ze zeker niet de les lezen. Als ze willen kan ik ze wel vertellen hoe ik het zie, maar dat doe ik niet perse altijd en ik duw het ook niet bij iemand naar binnen.

Dan heb je het soort mensen dat jouw moet en zal overtuigen van hun geloof. Hier kan ik echt niet tegen. Als ik mijn non-geloof niet perse hoef te verkondigen, waarom zou jij dat dan wel moeten. Ik kan er dan ook niet tegen als er Jehova's oid aan de deur zijn in het weekend met folders ofzo. Het is weekend, ik wil relaxen en ik zie het gewoon als deur tot deur reclame, wat ik net zo irritant vind als op straat aangesproken worden voor een enquÍte, aanbieding of iets anders.

Dan heb je natuurlijk ook mensen die geen enkel geloof accepteren en meteen de grond in moeten drukken. Gelukkig zijn deze mensen er weinig, maar ook hier heb ik weinig geduld mee. Echter zie je de laatste tijd wel meer van het type: 1 geloof de grond in drukken, en dan heb ik het over de Islam. Ik snap dat sommige mensen dit eng vinden, aangezien het nieuw is en mensen huiverig zijn voor verandering. Kijk maar naar hoe eerst naar GSM's/games/TV/Rock 'n Roll werden gekeken. Het was slecht en het moest stoppen. Nu zijn we tientallen jaren verder en weten we niet beter (op het games gebied na dan, helaas). Punt is dat ik de angst voor de Islam ongegrond vind.

Ja er zijn islamieten die zichzelf opblazen, maar er zijn ook christenen die scholen neerschieten en joden die mogelijk een zoon van de God van een ander geloof vermoord zouden hebben. Ieder geloof heeft volgers die raar doen, misdadigers zijn of te ver gaan in geloof, want ja, in mijn ogen kan dat. Je moet niet alles letterlijk interpreteren is mijn mening, maar het net zoals alles met mate tot je nemen en geloven. Terug naar de Islamieten. Hoe je het ook wend of keert, veel mensen zijn er bang voor. Maar volgens mij is dat niet alleen door het nieuwe, veranderende eraan, maar ook door de PVV.

De PVV


Dit is een erg boute uitspraak, zeker als je kijkt naar de rede die ik net heb gehouden over respect voor andermans geloof/ideeŽn wat natuurlijk ook betrekking heeft op politieke voorkeur, en ik zal vast ook een flink aantal mensen tegen hun bennen trappen, maar in mijn ogen is de PVV niet meer dan een populistische partij met de grote leider: Geert Wilders. Geert Wilders, die een haat heeft tegen de Islam. Waarom is niet echt duidelijk, wat wel duidelijk is, is dat hij het niet zo op hun heeft. Zie de kopvodden tax, de film Fitna, zijn betoog om de Koran te verbieden, het regelmatig beledigen van de Islam en alles wat daar mee te maken heeft. Naast dat hij zo niet-islamitisch als wat is, is hij ook enorm populistisch en doet vooral alles wat hem het beste uitkomt. Kijk naar de verkiezingen. Hij had verschillende breekpunten welke hij liet varen toen hij zijn zetels binnen had. Die breekpunten waren allemaal door het volk breed gedragen punten, welke helaas niet in stand konden blijven willen wij de crisis overleven. Hij wist echter wel dat hij er veel stemmers mee ging krijgen, dus hield hij voor dat het wel kon, als hij aan de macht kwam. Toen hij eenmaal de macht had moest er natuurlijk wel een regering met hem gemaakt worden, want hij had veel voorkeursstemmen en het was abnormaal dat een partij van een stuk of 5 zetels naar een stuk of 20 ging, hij moest en zou dus wel in de regering komen. Hij had alleen ook even moeten kijken naar de verkiezing daarvoor, waar de SP ongeveer hetzelfde had geflikt maar niet eens mee kon doen aan gedogen, ze zijn straal overgeslagen, maar hij moest en zou in de regering... "Dat wil het volk!"

Daarnaast is het ook erg grappig om te zien hoe hij zijn partijplan opstelt. Ik kan me nog herinneren dat in 2009 of 2010, toen ik in de 4e zat, we voor maatschappijleer zijn programmaboekje voorgeschoteld kregen. Daarin stonden allemaal mooie belofte zoals meer politie, betere zorg, beter onderwijs. Alles om populistisch te doen. Wat hij vervolgens verzweeg was waar hij het geld vandaan zou halen. Uit zijn magische geperoxideerde kapsel? Al snel viel het de hele klas, ook de populisten die hem aanhingen, dat zijn hele programma plan niet haalbaar was, vanwege budgettaire redenen. Het neemt echter niet weg dat hij nog wel eens gelijk wil hebben op sommige punten, naar mijn mening, maar over het algemeen is het allemaal populistisch gedrag

Punt is dus dat de PVV een erg populistische partij is, die helaas erg veel invloed heeft op de mensen. Wilders hoeft maar een tweet te plaatsen met dat hij een scheet laat en al het nieuws gaat erover. Het gevolg hiervan is dat mensen veel horen over hem en zijn plannen, ideeŽn en aanpak. Het nadeel hiervan is dus dat mensen de Islam gaat haten, want Wilders (en iedereen die hem volgt) doen dat ook! Iets wat ik zelf zeer jammer vind, zie mijn hele rede hierboven.

Conclusie


Uiteindelijk komt het er, mijn inziens, op neer dat je gewoon respect voor elkaar moet hebben, je met respect kunt reageren op iemand zijn ideeŽn en dat je niet klakkeloos iemand zijn mening hoeft over te nemen.

edit1:Bijna vergeten NSSL te pluggen. De inschrijving zijn helaas net dicht, maar hou het goed in de gaten voor updates, casts en meer :)

edit2:Yeah 20 000 page vies over al mijn blogs :)

Stoere jongen

Door Gropah op donderdag 02 februari 2012 22:51 - Reacties (48)
Categorie: -, Views: 3.972

Deze post komt van mijn eigen Facebook, maar aangezien het toch wel weer eens tijd was voor een post en deze zomaar in mijn hoofd schoot, plaats ik hem ook nog maar even hier. Te persoonlijke details zijn eruit gehaald. Binnenkort hoop ik weer een blog te plaatsen :)

Het verhaal


Er is mij vandaag toch iets overkomen!

Ik ging in de bus zitten, zoals ik dat altijd doe. Er is alleen nog maar plek op de 4zits achterin in. Dus ik ga daar zitten, zit ik tegenover een stoere, gekleurde jongen. Opzich geen probleem natuurlijk.

Bij het HBO stappen er veel mensen uit en de stoere jongen verplaatst zich naar de achterbank, de plek voor stoere jongens. Natuurlijk stappen er ook weer allemaal mensen in en voor ik het weet wordt ik omringt door jongens van de HBO opleiding voor sport.

Ter illustratie van onze stoere, gekleurde jongen: Hij had een zwarte jeans die bijna onder zijn boxer hing. Hij had een zilverachtige gevulde bomberjack aan. Hij had rasta's welke vast geplakt zaten aan zijn schedel en hij had een interpunctieteken tussen zijn ogen getatoereerd.

We rijden weg bij het HBO en voor we ook maar bij de P+R zijn, zet de eerste, gekleurde, stoere jongen muziek op mbv van zijn mobiele telefoon. Dit gaat natuurlijk niet via een paar goede oortjes, nee, dit moet en zal gaan via de speakers.

Ik denk: Misschien is hij wel zo sociaal dat hij wel beseft dat hij asociaal bezig is, maar we rijden al een minuut... Dus ik vraag hem maar: "Zou je de muziek aub uit kunnen doen?"
Hij stoot zijn hoofdomhoog om te zeggen: Wat zeg je?
Ik weer: "Zou je de muziek aub uit kunnen zetten?"
Hij zet zijn muziek uit, ik denk: YES! VICTORY!!
Maar zo makkelijk is het natuurlijk niet...
Hij: "Wat is er?"
Zo sociaal als dat ik ben zeg ik: " Ik wou je vragen of je de muziek aub uit wou zetten..."
Helaas kan onze jongen alleen maar stoer zijn, dus hij zet zijn muziek, wat lijkt op een mix van rai en rap (wat werkelijk een genot voor de oren is!), en zet hem zelfs harder. Ik moet het immers ook kunnen horen.

Ik denk, nouja, ik heb het geprobeerd en hier mee is het klaar. De stoere jongen is het hier natuurlijk niet mee eens. Hij wil nog even benadrukken dat hij de baas is hier en zegt: "Als je problemen hebt, moet je maar hier komen...". Nu ben ik, zoals jullie wel weten uitermate actief, maar ik was te dapper om op te staan en bleef dus gewoon zitten. Kon mij het wat boeien, ik heb het geprobeerd, dat iemand anders dan sociaal is om de muziek harder te zetten zodat ik kan meegenieten, daar kan ik alleen maar van genieten.

Uiteindelijk loopt hij weg, hij moet immers uitstappen bij 3 haltes nadat de HBO'ers in waren gestapt, in de buurt van een jeugdgevangenis, misschien ging hij wel bij zijn vriendjes op bezoek? Maar hij loopt dus langs mij en zo stoer als dat hij is zegt hij tegen mij:
"De volgende keer dat wij elkaar ontmoeten gaan we praten swaaaa..."
Daar heb ik eerlijk gezegd zoveel zin in, dat ik alweer vooruit kijk naar de busreis naar mijn logica tentamen, wat ik natuurlijk zo hard ga serven dat het niet meer normaal is.
Buiten zag ik hem lopen, op een manier die natuurlijk alleen een echte stoere jongen kan, half hinkend en half slepend met zijn voet.

Conclusie: Stoere jongens zijn zo stoer!

Zoals je misschien wel hebt begrepen moet dit gelezen worden met een flinke dosis sarcasme enzo :P

Update: Studeren en hobby's

Door Gropah op zondag 25 september 2011 00:00 - Reacties (7)
Categorie: -, Views: 2.635

Heey folks en welkom bij alweer mijn 7e blog. Ze komen niet constant en ze zijn niet altijd relevant, maar ze komen nog en daar gaat het om, als je ze wilt lezen tenminste. Maar aangezien je dit nog leest, neem ik dus aan dat je dat wilt :)

Studeren en hobbie's


Veranderingen

Laat ik beginnen met de veranderingen die ik heb gemaakt of ga maken. Te beginnen met mijn naam. Zoals velen van jullie is opgevallen heeft Gropah nog niet eerder een blog gepost, maar zijn er wel eerder blogs terug te vinden. Deze zijn echter van Guussieboy. Laten deze nu dezelfde zijn. Ik heb een namechange aangevraagd. Dit omdat ik de naam Guussieboy was ontgroeid, voornamelijk het boy gedeelte. Dus ga je op zoek naar een nieuwe nickname. In het echte leven werd, sinds mijn studentenleven een stuk minder, ElGuoesoe genoemd. Reden? Iemand had mij eens aangesproken voor Gusu op MSN omdat hij mijn naam te snel wou typen. De dagen daarna werd daar nog wel eens aangerefereerd en werd het vervormt en voor je het weet heb je een nieuwe nickname die op zich wel tof is. Er is echter 1 probleem mee in de online wereld. Ik ben geen Mexicaan of Spanjaard of wat voor Hispanik dan ook. ElGuoesoe valt dus af. Maar wat moet het dan zijn. Je twijfelt en je weet het niet en je gaat maar gewoon met letters kloten en voor je het weet kom je op een naam die wel lekker klinkt. Gropah. Je denkt er over, of het blijft plakken in je gedachten, iets wat toch wel een vereiste is bij een goede nickname. Het bleef plakken, zeker een maand, dus toen was het tijd om een nickname change aan te vragen. Binnen een 2 uur had ik mijn nieuwe nick en begonnen sommige mensen zich al af te vragen wat er met mij was gebeurd. Er zitten echter ook nadelen aan een nieuwe nickname. Zo wil ik dan ook het emailadres, YouTube en wat voor shit ik dan ook gebruik claimen. Bij sommige ging dit makkelijk, bij andere niet. Youtube was bijvoorbeeld best wel kut. Daar was al iemand, die niet upload of wat dan ook, die Gropah al had geclaimt. Dus dan ga je maar iets anders claimen wat met je Nick te maken heeft. Zo gezegd, zo gedaan en zodoende komen mijn streams nu op http://www.youtube.com/GropahTV. Streams van zowel mijn oude als nieuwe kanaal. Wat er allemaal op komt en welk streamkanaal ik als main neem moet ik nog allemaal even bekijken, maar ik post het hier gewoon maar alvast even.

Naast mijn nickname ga ik mijn blog ook anders behandelen. Ik zal wat minder persoonlijk worden. Sommige zullen een feestje vieren, andere niet. Reden? Vroegah, ten tijde van mijn eerste 6 blogs zat ik op de middelbare school. Vrij weinig mensen waren geÔnteresseerd in computers op de manier zoals ik en haast niemand kende tweakers. Op het moment dat ze het kenden hadden ze echter geen account en keken ze er niet/nauwelijks. Ik kon in principe gewoon schrijven wat ik wou zonder dat ik erop aangesproken kon worden, hoe persoonlijk of beledigend het ook was. Nu zit ik echter op de Rijksuniversiteit Groningen op de opleiding Informatica. Tja, je bent daar eerder raar als je geen t.net account hebt dan waarneer je er wel 1 hebt. De blog zal dus eerder door studiegenoten gelezen worden en dat is wel iets waar ik rekening mee ga houden. Het is btw ook erg grappig om mensen tegen te komen die je "herkent" van tweakers via je studie. Erg grappig. Geeft je meteen een andere dimensie aan een persoon. Je weet ook dat zij dat over jouw hebben, maar is dat wel goed? Of juist totaal niet?

Studie

Over de studie gesproken: die bevalt tot nu toe erg goed. Dit kwartaal heb ik, als het goed is, net als elk ander kwartaal 3 vakken. Dit kwartaal zijn dat OriŽntatie Informatica(Ori), OriŽntatie Kunstmatige Intelligentie(ORKI) en Imperatief programmeren(ImpProg). De eerste 2 is vooral om je kennis te laten maken met de 2 opleidingen aangezien het eerste halfjaar Informatica en Kunstmatige Intelligentie samen alle vakken hebben. Bij ImpProg leer je de beginselen van programmeren in de taal C. Je begint met een simpele "HelloWorld!" en we zijn ondertussen bij functies en pointers aangekomen in 3 weken tijd. Het gaat in een redelijk rap tempo, maar dat vind ik wel lekker. Op de middelbare school was ik een groot deel van de tijd niet zo actief bezig, gewoon omdat het niet hoefde. Ik merkte dat het te langzaam ging en om nou te zeggen dat het daar veel beter van werd... Nee. Naast studeren heb je ook dingen zoals een sociaal leven, ja dat bestaat ook nog. Je spreekt met genoeg mensen op de opleiding, je werkt wat met ze samen. Daarnaast loop je vaak genoeg binnen bij de hanghoek van de studievereniging Cover. Vooral Cover is een mooi aanknooppunt. Je loopt er binnen, pakt wat te drinken, of niet en je gaat gewoon je gang. Of dat werken, lezen of Super Smash Bros Brawl is maakt niet uit. Vaak genoeg loopt het gewoon uit op een gesprek etc etc. Activiteiten zijn er ook en zijn ook zeker dolle pret 8).

Hobby's

Dan nu over wat ik voornamelijk doe: Gamen. Ik merk dat ik zit te twijfelen over games. Ik speel regelmatig LoL met vrienden over Skype. Erg leuk, maar Summoners Rift vind ik toch redelijk saai, Twisted Treelines ook btw, puur omdat het gewoon veel lanen is waarin het gewoon saai minions killen is. Dominion vind ik wel een stuk leuker, maar ik heb het idee dat mijn vrienden dat niet hebben en omdat ik wel met vrienden wil spelen bij LoL moet ik dus een keuze maken, ga ik mij echt op LoL focussen of ga ik mij weer focussen op SC2 tot BF3 uitkomt, over een maandje, of doe ik iets totaal anders? Ik denk dat ik voor SC2 ga, maar dan moet ik wel weer snel op niveau komen, niet dat dat hoog is :P. Gelukkig heeft Dexy hiervoor Practise Groups opgezet waarmee we snel aan de slag kunnen. Dank Dex!

Nu ga ik maar eens afsluiten.Het bier is, weer, op. Het begint een beetje laat te worden, ik kan wel wat slaap gebruiken en ik heb geen zin in gamen. Daarnaast heb ik mijn 1000 woorden weer gehaald dus mag ik ook dit nog even snel posten, op de mooie tijd van 00:00.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik bezig met een klein projectje. Ik ga er nog niks over loslaten, behalve dat het weer een competitie omvat. Ik hou nou eenmaal van competities :)

Update: Als er nog iemand is die een simpele website in elkaar kan draaien en goede hosting weet waarbij het totaal niks kost, ik blijf een Nederlander ;), dan hoor ik het graag!